روشهای سریع تست زنی ویژه ریاضیات کنکور

در این وبلاگ سوالات ریاضی کنکورهای مختلف ر ا با روشهای سریع تست زنی ارائه خواهیم کرد.

روشهای سریع تست زنی ویژه ریاضیات کنکور

در این وبلاگ سوالات ریاضی کنکورهای مختلف ر ا با روشهای سریع تست زنی ارائه خواهیم کرد.

پاسخ تشریحی ریاضی ارشد حسابداری و مدیریت سال 95

ریاضی ارشد حسابداری

در کنکور ارشد حسابداری در دو سال اخیر، درس ریاضی و آمار شامل سی سوال بوده است که هجده تای آن از ریاضی عمومی و دوازده تای آن از درس آمار بوده است.در سال 95 بیست تا از این سوالات عینا در کنکور مدیریت مطرح شده‌ بود.


سوالات ریاضی یک تقریبا درحد متوسط هستند و برای حل  آنها نیاز به مفاهیم پایه ای ریاضی بیشتر حس می‌شود اما خوبی آنها این است که حداکثر دومرحله هستند و محاسباتشان خیلی طولانی نیست اما گزینه ها بسیار حرفه ای طراحی می‌شوند به طوری که پاسخ اشتباه شما به احتمال قوی در گزینه ها هست.

سوالات ریاضی دو به شرط مسلط بودن به مشتق ضمنی برای کسی که سوالات را دسته بندی کرده باشد و تیپ سوال را تشخیص دهد مسائل ساده‌ای هستند.


ریاضی آسونه


مباحث ریاضی ارشد حسابداری

 مباحث مطرح شده از ریاضی 1و2 شامل تابع و حد و مجموعه ها و مشتق و انتگرال و ترکیبیات و سری و توابع چندمتغیره و ماتریس می‌باشد.

با بررسی سوالات 10 سال اخیر مشخص می‌شود که سوالات ماتریس  ساده‌ترین سوالات هستند. یا یک معادله ماتریسی داده می‌شود و یا یک درایه از ماتریس معکوس و یا دترمینان ماتریس و یا رنک ماتریس خواسته می‌شود.


سوالات مبحث مشتق نیز اکثرا تکراری هستند و با بلد بودن فرمول های اصلی مشتق و توانایی نوشتن معادله خط مماس و قائم می‌توان به آنها جواب داد.

خیلی از داوطلبان با مبحث انتگرال مشکل دارند ولی بررسی نشان می‌دهد که می‌توان به سوالات این قسمت با مسلط بدون به " انتگرال توابع چند جمله ای در نمایی" و " انتگرال توابع چندجمله ای در لگاریتمی" و "انتگرال توابعی با حاصل آرک تانژانت " به راحتی جواب داد.


مبحث بسیار ساده دیگر مشتق از توابع دومتغیره است که با چند فرمول ساده سوالات آن در کمتر از یک دقیقه  حل می‌شود.


نتیجه گیری

این نتایج از بررسی سوالات 10 سال اخیر این رشته بدست می‌آید و با توجه به تکراری بدون فرم سوالات برای رسیدن به درصد پنجاه که درصد نفرات برتر این رشته است، توصیه می‌شود فقط بر روی سوالات کنکور تمرکز کنید و از مطالعه مباحث اضافی پرهیز کنید.

 

حسابداری95 (حجم فایل:1.1MB)