روشهای سریع تست زنی ویژه ریاضیات کنکور

در این وبلاگ سوالات ریاضی کنکورهای مختلف ر ا با روشهای سریع تست زنی ارائه خواهیم کرد.

روشهای سریع تست زنی ویژه ریاضیات کنکور

در این وبلاگ سوالات ریاضی کنکورهای مختلف ر ا با روشهای سریع تست زنی ارائه خواهیم کرد.

جمع بندی ریاضیات کنکور ارشد

دوره و مرور ریاضیات کنکور ارشد مهمترین قسمت مسیر رسیدن به هدف برای داوطلبان ارشد است. خیلی از دوستان درسی مثل ریاضی مهندسی را حذف کرده اند که اشتباه بسیار بزرگی است من به این دوستان توصیه می کنم هرچه زودتر به فکر این درسها باشند چون اگر می خواهید در کنکور نتیجه خوبی بگیرید نباید درسی را حذف کنید. در پست های قبلی در مورد وجود راه های سریع رسیدن به جواب برای تست های ریاضی توضیح داده ام و نمی خواهم باز گویی کنم چرا که گفته اند العاقل بالاشاره. 

 اما چیزی که هست وجود تست های تکراری در سوالات ریاضی است. من تقریبا تست های ریاضی همه رشته ها حتی رشته های علوم انسانی را کامل بررسی کرده ام. مثلا معادلات کوشی-اویلر بسیار مورد توجه طراحان تست ها است. به جرات می توان گفت که از هر دو رشته ای که معادلات دیفرانسیل جزء دروس کنکور آنهاست در یک رشته این نوع از معادلات مورد سوال قرار می گیرد، انگار طراح فقط همین قسمت را مهم می داند.  

 اما اینکه چگونه می توان به این تکرارها آگاه شد و به روش های حل این مسایل مسلط شد سوال بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد است.

جواب این سوال دوره و مرور مطالب قبلی با استفاده از تست های تلفیقی بی نشان سال های قبل است.  

 تست تلفیقی چیست؟ جواب این سوال را در قالب یک مثال توضیح می دهم.

به N سوال از معادلات که شما نمی دانید که هر کدام از آنها مربوط به کدام قسمت است، تست تلفیقی معادلات می گوییم. که هرچه N بزرگتر باشد(یعنی به تست های بیشتری جواب داده باشید) تسلط شما افزایش یافته و احتمال موفقیت شما افزایش پیدا می کند.  

 چرا این تست ها باید بی نشان باشد؟

تا شما نسبت به سختی و آسانی آنها دیدی نداشته باشید و اشتباهاتی را می خواهید در سر جلسه کنکور انجام دهید را در زمان مرور انجام دهید و بدانید که از کجا ضربه خواهید خورد. 

یکی از راه حل هایی که در زمان دوره به داد شما خواهد رسید فرم گیری از گزینه ها و استفاده از آنها برای رسیدن به جواب است که در مورد آن قبلا توضیح داده ام.

سوالات ریاضی کنکور mba سال 92 با پاسخ تشریحی کامل

سوالات ریاضی مدیریت اجرایی 92 سخت ترین سوالات ریاضی، در چند سال اخیر بود. به اینکه دو تا سوال ساده در بین این سوالات هست یا اینکه با بعضی ایده های ما این تست ها راحت حل می شوند توجه نکنید. به این دقت کنید که برای اینکه کنکورهایی مثل عمران و معدن و مکانیک سخت بشود وجود 3تا از این 30تا سوال کافی است. حل بعضی از این تست ها ذهن من را برای مدتی مشغول کرده بود که به خواست خدا و کمک دوستان این مسایل هم به زیبایی هر چه تمامتر حل شد و فایل زیر برای شما دوستان آماده کردیم.

هرچقدر گشتم که یک پاسخ نامه تشریحی از یکی از موسسات برای این تست ها پیدا کنم موفق نشدم. خوب می شد اگر این راه حل ها رو با راه حل های دیگران مقایسه می کردید.

این فایل رو دانلود کنید و استفاده کنید اگر سوالی داشتید با من در میان بگذارید اما بدونید که این فایل رایگان نیست پس اگر ایده ای به شما داد یا شما رو در حل مساله دیگری یاری کرد به جاش در هر جا که تونستید برام تبلیغات کنید که امروز من هنوز کشف نشده ام و کسی من رو نمی شناسد.  

 

mba92 

هیچ وقت برای یاد گیری روش های تست زنی دیر نیست

خیلی از داوطلبان کنکور ارشد وقت زیادی را برای خواندن ریاضی 1و2 ، معادلات دیفرانسیل و ریاضی مهندسی صرف می کنند که نتیجه ای به جز سردرگمی و تشویش ذهنی برای آنها ندارد. برای مثال معادلات دیفرانسیل مرتبه اول را در نظر بگیرید. اگر شما نوع معادله را درست تشخیص دهید و راه حل را کامل طی کنید تازه ممکن است به جواب مد نظر طراح برسید.

همیشه وقتی سوالی را حل میکنم از دانشجویان می پرسم گزینه درست کدام است. شاید باور نکنید راه حل سوال و پاسخ مساله جلوی چشم آنهاست ولی نمی توانند گزینه درست را پیدا کنند زیرا گزینه ها بسیار بهم شبیه هستند.پس بهتر است از اول به سلاح "فرم کلی از گزینه ها" مجهز باشید که روشی یکتا برای حل همه معادلات دیفرانسیل است.

من در همینجا اعلام می کنم که جواب بیش از 90% سوالات ریاضی مهندسی که راه حل های طولانی و پیچیده دارند، بدون حتی یک خط راه حل، قابل تشخیص است پس بیخودی وقت خود را تلف نکنید. حل حتی یک سوال سری فوریه از راه اصلی در کنکور ارشد توسط یک دانشجوی متوسط که بعضا اشتباه هم میکند تقریبا محال است.

تدریس این روشها حداکثر 15 ساعت طول خواهد کشید و کافی است شما 20 ساعت تمرین کنید تا همه چیز، همان گونه که شما می خواهید رقم بخورد. ما به شما برای حل مساله ایده می دهیم و دید شما را نسبت به تست و تست زنی عوض میکنیم و ابهت سوالات به ظاهر سخت ریاضی را در نظر شما می شکنیم. البته تا روش کار ما را نبینید این توضیحات سودی ندارد.

قصد من از نوشتن این متن فقط یک تلنگر بود به همه کسانی است که امید دارند سوالات کنکور ارشد را در سرجلسه کنکور حل کنند که زهی خیال باطل.