روشهای سریع تست زنی ویژه ریاضیات کنکور

در این وبلاگ سوالات ریاضی کنکورهای مختلف ر ا با روشهای سریع تست زنی ارائه خواهیم کرد.

روشهای سریع تست زنی ویژه ریاضیات کنکور

در این وبلاگ سوالات ریاضی کنکورهای مختلف ر ا با روشهای سریع تست زنی ارائه خواهیم کرد.

ریاضی عمومی 1و2 به روایت تستهای کنکور ارشد

در بین دروس امتحانی رشته های مختلف کنکور کارشناسی ارشد، درس ریاضی از اهمیت خاصی برخوردار است.با توجه به حجم مطالب، رقابت شدید داوطلبان، زمانبر بودن راه حلهای اصلی و وجود تله های تستی در گزینه ها، استفاده از روشهای ابتکاری برای رسیدن به گزینهء درست، در بین داوطلبان برتر این کنکور بسیار رایج است. میتوان این روشها را در شاخه های زیر دسته بندی کرد: 

1. رسم شکل و درک مفهومی از مساله 

2. تخمین و تقریب 

3. استفاده از مثال برای ساده سازی تست 

4. جایگذاری گزینه ها در صورت سوال (فرم کلی از گزینه ها) 

5. تابع گذاری و عددگذاری 

6. صفر و بینهایت دادن پارامترهای مساله  

در ادامه 8 سری از سوالات ریاضی عمومی1و2 دانشگاه، که در 5 سال اخیر برای رشته های مختلف کنکور ارشد مثل مکانیک و مواد و mba و معدن و عمران مطرح شده اند و با استفاده از این روشها حل شده اند را ارایه می کنیم. 

دانلود هشت سری  

 

برای خرید جزوه معادلات دیفرانسیل و ریاضی 1و2 کنکورمت با شماره 09363380957 (تلگرام هم دارد)   تماس بگیرید.

معادلات دیفرانسیل و ریاضی مهندسی

مجموعه های زیر که زیباترین و کاربردی ترین ایده های تست زنی در حد کنکور ارشد در دو درس معادلات دیفرانسیل و ریاضی مهندسی هستند، میتوانند کارگشای شما برای رسیدن از درصد صفر تا ۴۰ درصد در رشته هایی مثل برق و مکانیک و مواد باشند حتی اگر شما این درسها رو در دانشگاه پاس نکرده باشید. حالا اینکه چگونه این اتفاق می افتد مورد سوال شماست. جواب سوال شما روشن است زیرا ما از گزینه ها استفاده می کنیم و فقط کافی است شما بدانید جواب عمومی و خصوصی یک معادله دیفرانسیل چگونه در خود معادله صدق می کند.

ده ها نوع معادله و روش حل آنها کار رو در تشخیص نوع و روش حل معادله سخت می کند. تازه اگر نوع معادله و روش حل آن را پیدا کنید از کجا معلوم که بتوانید به گزینه درست برسید. فقط خیلی شانس آوررید که در دام طراح نیفتید. با این تفاسیر از همون اول برید سراغ گزینه ها. 



معادلات دیفرانسیل 

ریاضی مهندسی


"جزوه معادلات دیفرانسیل کنکورمت با پاسخ کوتاه سوالات ارشد 94 و 95 بروز شد. جهت اطلاعات بیشتر روی این نوشته کلیک کنید"

ریاضیات ارشد 91

اینکه بشود با استفاده از روشهای سریع تست زنی به سوالات کنکور ارشد جواب داد، خیلی شگفت انگیز خواهد بود. چون رتبه های خوب رشته هایی مثل برق و مکانیک هم نمیتوانند درصدهایی بیشتر از۳۰ تا ۴۰بدست آورند. من در مجموعه زیر به ۱۰ تا از سوالات ریاضی ارشد 91 جواب دادم.  

جواب هر کدام از این سوالات نماینده یکی از ایده های تست زنی است. مثلا اگه سوال 50 رشته مکانیک را که مربوط به مبحث نگاشت میشود را با عددگذاری حل کردم، بدانید که ایده اصلی در مبحث نگاشت عددگذاری است. اما جواب این سوال که کجاها میشود از این روشها استفاده کرد، روشن است.  

دانستن چگونگی استفاده و شناخت جای درست استفاده از این روشها، نیاز به کلاس درس دارد. 

لازم است که توضیحی درباره سوال ۵۰ رشته مواد هم بدهم. بدانید که هدف من بدست آوردن جواب تست از راهی به جز راه اصلی است. اگر شما به کتاب ریاضی ۲ رجوع کنید، جواب این سوال به صورت غیر مستقیم آنجا هست اما این روش حل بدون استفاده از مرجع درسی است. برای توضیح کامل روش حل این سوال سری ۳ رو دانلود کنید.

موفق باشید

کنکور ارشد 91

پاسخ سوالات ریاضی کنکور رشته ریاضی و تجربی سال 92

پاسخ سوالات ریاضی کنکور رشته های ریاضی و تجربی سال 92 رو با استفاده از روشهای سریع تست زنی براتون آماده کردم. امیدوارم براتون مفید باشه. این سوالات رو به عنوان یک سمینار 2 ساعته درمدارس و آموزشگاه های مختلف برای کنکوری های سال 93 ارائه کرده ام. خیلی از بچه ها باورشون نمیشد که سوالاتی که جزء سوالات سخت کنکور بود، جوابهایی به این راحتی داشته باشند. فراموش نکنید که ما با استفاده از تفاوت بین گزینه ها به جواب میرسیم. در عددگذاری حتما به دو نکته توجه کنید: 

1. عددی رو امتحان کنید که بعد چک کردن آن عدد، حداقل یک گزینه حذف شود.  

2. حل مساله با اون عدد راحت باشه. 

موفق باشید 

رشته ریاضی 

 

رشته تجربی